• Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon

Nolletch B.V.   |   030-227 1944   |   info@nolletch.nl 

July 8, 2018

May 12, 2018

Please reload

Recente berichten

Emoties op het werk bepalend voor succes!

December 13, 2018

1/2
Please reload

Uitgelichte berichten

Hoe deze e-learning app u stiekem helpt met de sales

September 25, 2017

Was u vroeger ook zo gek op leren? ‘Lekker’ Franse woordjes stampen. Waarschijnlijk pas laat op de avond voor de toets… Die haalde u wel, dat was het probleem ook niet, maar wees eens eerlijk:
 
Hoe goed Frans spreekt u nog?

 
Bij veel bedrijven gaat het helaas niet anders.
Een of twee keer per jaar worden werknemers op cursus gestuurd.
 
De productkennis, IT-vaardigheden of salestechnieken die ze daar opdoen, zijn voldoende om de toets te halen, maar vaak niet meer dan dat.
 
Terwijl het zoveel slimmer kan!

 
Grotere productkennis door continu leren
Medewerkers bij gemiddelde bedrijven worden werkelijk overspoeld met informatie. Nieuwsbrieven, cursussen, presentaties.. Onderzoek wijst uit dat gemiddeld 1 op de 5 werknemers hier iets mee doet.
 
‘Dan verplichten we de productkennis cursus toch!’ zal de een zeggen.
 
Ha, de middelbare school aanpak. Op de toetsdag kent iedereen alle producten van A tot Z uit hun hoofd. In een klantgesprek drie maanden later is het waarschijnlijk alweer vergeten.
 
‘Ja maar onze mensen vinden X hartstikke interessant.’ zegt een ander.
 
Goed punt! Medewerkers willen vaak ook wel, maar het ontbreekt ze aan discipline. Elke week het handboek met productspecificaties doorlezen in de bus naar huis of toch even een potje Candy Crush?
 
Maar dan moet het wel leuk zijn
Eigenlijk is het niet eerlijk om de schuld op medewerkers af te schuiven. Waarom blijven bedrijven hangen in de 20e eeuw als het om leren gaat? Lineaire cursussen en handboeken passen niet bij deze tijd.
 
Kijk bijvoorbeeld eens naar het succes van een app als DuoLingo. 
 
200 miljoen mensen wereldwijd gebruikten het al om op speelse manier een andere taal te leren.

 

Dit zijn de succesfactoren: 

  • Lessen opgedeeld in behapbare brokken

  • Gebruikers beloond met geluidjes, badges enz. (à la Candy Crush)

  • Sociale druk door voortgang vergelijken met vrienden.

  • Door continu leren blijft de kennis beter hangen.

Zelfs veel jongeren gaan enthousiast aan de slag met deze app, bijvoorbeeld om - wacht eens even - Franse woordjes te leren.
 
Wat kunt u hier van leren als salesmanager?
U weet inmiddels dat verslavende apps à la DuoLingo of Candy Crush veel beter werken dan eenmalige verplichte cursussen.
 
In een zakelijke omgeving is dat ook mogelijk. Bovendien bespaart u daarmee op conferentiezaaltjes en trainingsmiddagen.


Idealiter kunt u:

  • Uw team continu laten leren in een speelse omgeving

  • In dashboards relevante informatie inzien over de voortgang

  • Bevordert de techniek onderlinge competitie

  • Past de software zich aan op de leerstijl van elke gebruiker

En de app die u nodig heeft?


Bel of mail ons vandaag nog voor een gratis demo van Knowingo

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Volg ons

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Zoeken op tags
Please reload

Archief
  • Facebook Basic Square
  • LinkedIn Social Icon