• Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon

Nolletch B.V.   |   030-227 1944   |   info@nolletch.nl 

July 8, 2018

May 12, 2018

Please reload

Recente berichten

Emoties op het werk bepalend voor succes!

December 13, 2018

1/2
Please reload

Uitgelichte berichten

Een eigen online academie voor jouw bedrijf

March 26, 2018

 

Een online academie is een goede manier om medewerkers te helpen bij hun persoonlijke ontwikkeling en de bedrijfsdoelstellingen te kunnen behalen. Maar vaak is het een hele uitdaging om mensen te stimuleren daadwerkelijk gebruik te maken van het aanbod. Deze focuspunten helpen je bij het implementeren van een online academie.

 

Geschikte content
Om een keuze te maken in de content is het belangrijk dat je in kaart brengt wat de organisatiedoelstellingen zijn en waar de behoeften in de organisatie liggen. Op die manier kun je gericht op zoek naar de juiste content die je in je online academie beschikbaar stelt. Dit kan gaan om algemene vaardigheden, zoals effectief communiceren of samenwerken in een team, of om het verkrijgen van meer kennis van bepaalde producten en diensten. Daarnaast kun je de online academie perfect inzetten als borging voor organisatie specifieke kennis. In een online academie kun je op een laagdrempelige manier je eigen content maken, die geheel aansluit op de wensen en behoeften van je eigen organisatie.

 

Communicatie over de academie
De lancering van de online academie kun je beschouwen als een productlancering. Het is belangrijk dat je hier op zoveel mogelijk manieren aandacht aan schenkt. Maak bijvoorbeeld een teaservideo, publiceer een interview of deel een flyer uit. Gebruik hier de verschillende communicatiekanalen voor die voorhanden zijn binnen de organisatie.

 

Blijf vernieuwen
Om blijvend aan de organisatiebehoeften te kunnen voldoen, is het belangrijk dat de online academie steeds in ontwikkeling blijft. Thema’s die binnen de organisatie actueel zijn, moeten ook centraal worden gesteld in de online academie. Een relevante wetswijziging kan bijvoorbeeld terugkomen in een online seminar in de online academie. Door actuele content aan te blijven bieden en toe te voegen, hebben medewerkers een goede reden om regelmatig en actief een kijkje te nemen in de academie.

 

Blijf in de aandacht
De rode draad in dit verhaal is: blijf op allerlei manieren aandacht houden voor de academie. Dankzij deze aandacht en focus blijven medewerkers op de hoogte en blijf je als organisatie hun ontwikkeling stimuleren. Dat levert zowel het bedrijf als de medewerkers veel plezier en voordelen op.

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Volg ons

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Zoeken op tags
Please reload

Archief
  • Facebook Basic Square
  • LinkedIn Social Icon