• Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon

Nolletch B.V.   |   030-227 1944   |   info@nolletch.nl 

July 8, 2018

May 12, 2018

Please reload

Recente berichten

Emoties op het werk bepalend voor succes!

December 13, 2018

1/2
Please reload

Uitgelichte berichten

Aspecten die meegenomen dienen te worden in de onboarding training van uw nieuwe medewerkers

May 16, 2018

 

Probeert uw organisatie nieuwe medewerkers betrokken te houden bij uw onboarding-programma? Lees dan onderstaande lijst van belangrijke aspecten die bij deze onboarding gewenst zijn, zodat uw nieuwe medewerkers snel enthousiast zullen zijn over uw hun nieuwe werkgever.

 

Het proces om nieuwe medewerkers aan boord te krijgen is een vrij algemene procedure, maar wat dit inhoudt, verschilt van organisatie tot organisatie. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat de nieuwe medewerkers de tools krijgen om zich voor te bereiden en zich in staat te stellen te slagen binnen de organisatie. Niet alleen om de prestaties te verbeteren, maar ook om hun zelfvertrouwen te vergroten, enthousiast te worden over hun nieuwe werkgever en de cultuur te begrijpen en daar in te passen.

 

Veel organisaties starten hun medewerkers onboarding training met de beste bedoelingen, maar merken dat het niet echt of veel te laat op gang komt met alle risico’s van dien. Om nieuwe medewerkers snel op de hoogte te brengen en enthousiast te krijgen, adviseren wij de volgende zaken mee te nemen in uw onboarding programma.

 

1. Deel de bedrijfscultuur
De cultuur van uw bedrijf is uniek en inzicht in de manier van werken en 'hoe de dingen hier worden gedaan' is van onschatbare waarde voor nieuwe medewerkers. 

 

Van het ontwerp van het kantoor tot aan het beleid, opvattingen en waarden, uw cultuur is wat uw nieuwe medewerkers het gevoel geeft dat zij bij het bedrijf horen.

 

De cultuur is niet iets dat gewoon 'geleerd' kan worden. Het is ingebed in de organisatie en daarom moeten nieuwe medewerkers meteen worden blootgesteld om in het bedrijf te passen. Focus op het verbinden van nieuwe medewerkers binnen de organisatie en het gebruiken van technologie om vragen over het bedrijf te beantwoorden, zoals: "Hoe kunnen succesvolle mensen hier dingen gedaan krijgen?"of "Waarom zijn onze klanten zo belangrijk voor ons?" Door de waarden en cultuur van uw organisatie op één lijn te brengen met het onboarding-programma, zullen nieuwe medewerkers zich veel meer committeren aan uw organisatie door ondergedompeld te worden in uw cultuur.

 

De training voor onboarding van uw werknemers zou verder moeten gaan dan alleen "dit is wat we van u verwachten" en ook focussen op "Dit is waar wij voor staan ​​en hoe u daarin past".

 

2. Verbind de mensen
Wist u dat tot 90% van de kennis in een organisatie opgesloten zit in de hoofden van uw medewerkers? Gebruik deze expertise en gebruik de kennis van uw bestaande werknemers om resources te maken die kunnen worden gedeeld met nieuwe medewerkers. Mensen houden er van om zich gewaardeerd te voelen, dus gebruik dit in uw voordeel. Nadat je een paar 'experts' aan boord hebt gekregen, zul je zien dat meer en meer werknemers intensiever gaan werken om hun expertise te delen.

 

Het is enorm waardevol om mensen bij elkaar te brengen, en nog meer tijdens uw onboarding-training voor nieuwe medewerkers. Verbind de nieuwe medewerkers daarom met elkaar en help hen om relaties te ontwikkelen met andere gevestigde werknemers binnen uw bedrijf. U bent daarmee op weg om een ​​cultuur te bouwen van het delen van best practices, het versterken van het vermogen, het vertrouwen en de betrokkenheid van nieuwe medewerkers.

 

3. Vraag om feedback
Je zou constant moeten proberen je onboarding-proces te verbeteren en er is geen betere manier om dit te doen dan door terugkoppeling te vragen aan de nieuwe medewerkers. Het introductie proces moet niet alleen gericht zijn op de verwachtingen van het bedrijf, maar ook op de verwachtingen van de nieuwe medewerkers: welke rol denken zij te gaan spelen en wat denken ze nodig te hebben om te slagen binnen de organisatie. Ontdek wat ze leuk vinden en welke verbeteringen kunnen worden aangebracht en gebruik deze feedback om door te gaan met het verbeteren van de training.

 

Houd er rekening mee dat hoe beter uw onboarding-programma is, hoe groter de kans dat u tevreden werknemers hebt, minder verloop, hogere productiviteit en een hogere betrokkenheid!

 

4. Stel de juiste bronnen beschikbaar
Nieuwe medewerkers hebben zeker de eerste paar maanden veel vragen en wellicht ook twijfels over de organisatie. Het is daarom belangrijk om de juiste tools beschikbaar te hebben om deze vragen en twijfels aan te pakken wanneer ze zich voordoen of beter nog, te voorkomen.

 

Digitale bronnen zijn een eenvoudige manier om onmiddellijke ondersteuning te bieden voor deze uitdagingen en op verzoek antwoorden en informatie beschikbaar te stellen. Echter, het is cruciaal om te begrijpen dat nieuwe medewerkers niet overspoeld willen worden met informatie, zeker niet als het gaat om generieke introductie-inhoud. Richt u in plaats daarvan liever op informatie die ze kunnen gebruiken om uw organisatie en hun rollen daarin te begrijpen.

 

Wees creatief met de digitale bronnen, maak boeiende instructietips, educatieve instructievideo's en pas content aan om zoveel mogelijk van de prioriteiten en context van de organisatie op een prettige, gemakkelijk te verteren manier te behandelen.

 

5. Gebruik het juiste platform om informatie beschikbaar te stellen
De manier waarop u uw programma beschikbaar stelt is net zo belangrijk als de activiteiten die u hierbij verzorgt. U dient er voor te zorgen dat de training niet beperkt is tot slechts één apparaat of een moment van de dag.

 

We leven in een digitaal verbonden wereld, waar antwoorden altijd slechts een simpele klik verwijderd zijn van onze apparaten. Het is daarom van groot belang uw programma overal en altijd beschikbaar te hebben voor nieuwe medewerkers, zodat ze de antwoorden en oplossing direct en makkelijk tot hun beschikking hebben wanneer ze die nodig hebben. Je zult zien dat dit veel beter gaat wanneer medewerkers in staat zijn zichzelf te trainen op de momenten dat het hen uitkomt. Mobiel leren via een gebruiksvriendelijke app op je telefoon is daarvan een mooi voorbeeld.

 

6. Denk aan de lange termijn
Vergeet niet dat de reis van een nieuwe medewerker naar een gelukkig teamlid meer dan een paar dagen of weken duurt. Veel organisaties slagen er niet in hun nieuwe medewerkers na hun eerste weken bij het bedrijf te blijven ondersteunen. Dit kan ertoe leiden dat werknemers zich verloren voelen of niet het vertrouwen hebben dat ze nodig hebben om echt in uw organisatie te slagen.

 

Uw onboarding-proces moet een duidelijk gevoel van richting en structuur hebben dat zich richt op de langetermijndoelstellingen van uw medewerkers, evenals tijdens hun eerste periode. Gebruik feedback om uw training continu te verbeteren en ontdek wat uw werknemers nodig hebben om echt succesvol te zijn binnen uw bedrijf. En zorg ervoor dat uw digitale bronnen aansluiten bij zowel de doelstellingen van de organisatie als de verwachtingen van de werknemers.

 

Daar bestaan professionele tools voor die dit bij uitstek kunnen verzorgen voor uw organisatie.

 

Meer weten? Neem contact met ons op via contact.

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Volg ons

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Zoeken op tags
Please reload

Archief
  • Facebook Basic Square